Tuesday, August 23, 2011

[cerita pendek] ini kisah koutarou.

Assalamualaikum..

hari ahad yang lepas[21/8/2011] sudah 6 hari saya[koutarou = kucing fara] sakit..badan semakin susut..saya tak lalu makan..asyik tidur sahaja..tuan saya[mak fara] ambil tindakan untuk bawa saya ke klinik haiwan..
tetapi, saya kena ikut dahulu ke bengkel kereta..


koutarou : ayuh! saya dah ready nak ke klinik haiwan... tapi kene teman mak n oboh ke bengkel kereta dulu [mak saya punya kereta la tau..saya mane reti bawak ini kereta viva wo...]


 koutarou : hurmm! saya takut la wahai cik fara...kenapa bawak saya ke tempat yang sangat bising ni...benci2!
fara : ehehehe.. tapi koutarou suke duduk dalam beg kuning tu kan? siap kene peluk lagi tu...
* he totally looks fine! but he became thin within 5 days.. ='(

setelah selesai baiki kereta viva mak saya..maka kami bergerak ke klinik haiwan untuk rawatan saya... hehehe..dekat je dari rumah tuan saya.. masuk je ke klinik membuat HATI saya berdenyut dengan KENCANG nye.. takut la...

doctor perempuan : kenapa kurus sangat ni? bulu dah sedap pegang..tak pa2 kter check ye...
*koutarou behave well.. tak meronta-ronta pun! good boy my cat! <3

koutarou : saya hanya demam saja..diberi ubat antibiotik dan ubat demam.. saya mahu balik rumah segera...!
*within 1 weeks if no progress..we need to bring his back to klinic!

alhamdulillah..saya dah selamat sampai rumah dalam pukul 12 tengah hari..
*koutarau sangat suke sampai dirumah.. dan terus lelapkan mata untuk berehat setelah 3 jam berjalan2..hahaha..

p/s : SAYA dalam entry ni merujuk kepada kucing fara = koutarou.. dia kucing jantan dimana tak de specifik nama jenis kucing...koutarou ni kacuk kucing kampung dan kucing persian..bulu dia sememang nye rasa macam KARPET! kucing kegemaran keluarga fara! tapi fara SAYANG LEBIH dekat ann-chan [another cat] hehe.. =')

*** cakap pasal ann-chan, fara rasa dia BUNTING! perut dia besar semacam! lepas tu selera makan dia makin naik!! waaa... doa2kan betul dia bunting! i wanna be MOMMY to ann-chan's babies(wishing more than 2 babies) haha. =')



No comments:

Post a Comment